Open

Supape reductoare

Principalele tipuri de supape întâlnite cel mai frecvent în sistemele hidraulice
⦁ Supape de siguranță
⦁ Supape reductoare de presiune
⦁ Supape de reținere
⦁ Supape de reținere acționate
⦁ Supape de frână (contrabalansare).

Reductor de presiune: scop, principiu de funcționare și posibile defecțiuni

Sistemele de combustibil diesel diferă de cele pe benzină într-o structură ceva mai complexă. Timpul a arătat că soluțiile tehnice din aceste sisteme s-au dovedit a fi atât de eficiente și de fiabile încât unele elemente ale unităților diesel pot fi văzute acum în omologii lor pe benzină. Una dintre caracteristicile cheie ale alimentării cu motorină este menținerea unui nivel ridicat de presiune în sistem. După cum știu șoferii experimentați, mai multe pompe sunt instalate în mașinile diesel simultan, menținând un anumit nivel de presiune. Deci, sistemul de control al presiunii în astfel de sisteme de combustibil este implementat folosind supape de bypass speciale, care sunt numite și supape de reducere a presiunii. Observăm imediat că supapele similare din unitățile pe benzină se numesc regulatoare de presiune a combustibilului și nu trebuie confundate unele cu altele. Să încercăm să ne ocupăm de dispozitivul lor și de cele mai frecvente defecțiuni.

Câteva despre sistemele Common Rail
Deoarece în continuare vom lua în considerare supapele de reducere a presiunii în detaliu, să înțelegem mai întâi locul lor în sistemele de combustibil. De exemplu, în sistemele Common Rail, care, de exemplu, sunt produse de Bosch și Delphi. Remarcăm imediat că supape similare se găsesc și în sistemele de lubrifiere, totuși, mai jos vom lua în considerare aceste dispozitive în contextul sistemelor de combustibil diesel și al pompelor de înaltă presiune. Deci, iată elementele fără care Common Rail nu poate funcționa:

pompa de alimentare de rapel;
Filtru de combustibil echipat cu supapă de preîncălzire;
Pompa suplimentara;
Filtru plasă (curățare grosieră);
Senzor de temperatura diesel;
Pompă de înaltă presiune, numită pompă de combustibil de înaltă presiune;
Supapă de măsurare a combustibilului;
Regulator de presiune;
Combustibil;
Supapă de reducere a presiunii;
Duze.

Sistemele cu șine de combustibil sunt afectate în special de problema căderii de presiune. Apropo, aceste probleme ar trebui să le rezolve în teorie, dar în realitate s-a dovedit că soluția aproape completă a problemelor de pulsație a presiunii nu a ajutat la prevenirea situațiilor în care aerul a intrat în conductă sau a existat un exces de combustibil în aceasta. Din fericire, sistemul în sine face posibilă reglarea presiunii și a parametrilor principali de injecție. În ceea ce privește problemele deja menționate cu aer și presiune, acestea pot fi rezolvate prin introducerea unei supape de reducere a presiunii (bypass) în sistem.

Ce este o supapă reducătoare de presiune
Supapa de mai sus înseamnă un ansamblu special de pompă de combustibil de înaltă presiune care vă permite să scurgeți rapid excesul de combustibil, menținând un nivel optim de presiune în sistem. Dar aceasta nu este întotdeauna singura lui sarcină. Astfel de supape sunt aranjate destul de simplu și probabil că mulți specialiști tehnici au dat peste ceva similar. Supapele de reducere a presiunii îndeplinesc următoarele sarcini:

Mentinerea presiunii normale in pompa;
Îndepărtarea combustibilului în exces, care cu siguranță ajunge în pompa acționată;
Eliminarea aerului care poate fi în sistemul de alimentare (nu este valabil pentru toate dispozitivele).

O supapă de reducere a presiunii este cea mai bună în comparație cu o clapetă hidraulică. Ea, asemenea unei clapete de accelerație, poate crea rezistență hidraulică, îngreunând curgerea fluidului sau chiar devenind un obstacol în calea lui. Cu ajutorul unei clapete de accelerație în diverse echipamente, puteți modifica rapid intensitatea fluxului de lichide sau gaze. În cazul sistemelor de combustibil diesel, aceasta înseamnă că supapa de reducere a presiunii nu permite combustibilului să treacă printr-o anumită secțiune a conductei de combustibil, iar dacă presiunea acestuia devine prea mare, se va deschide puțin și va permite excesul de combustibil să scape. Parametrul cheie al unor astfel de supape este pragul de răspuns. Dispozitivul funcționează automat și, contrar recomandărilor multor stații de service, nu toate supapele pot fi reglate – în cazul dispozitivelor individuale, această procedură este garantată să încalce reglarea pornirii deschiderii setată din fabrică.
Clasificarea supapelor de bypass ale sistemelor diesel
În prezent, există mai multe tipuri de supape de bypass utilizate în asamblarea mașinilor. După cum am menționat, ele pot fi utilizate nu numai în sistemele de combustibil, ci și în sistemele de ulei. Dacă vorbim în mod specific despre supape pentru sistemele de combustibil diesel, atunci acestea pot fi după cum urmează:

Supape pentru pompe multisecțiuni;
Supape de bypass ale pompei de combustibil de înaltă presiune de tip distributiv;
Supape de reglare situate la intrarea în secțiunile pompei pompelor de rapel (utilizate în mod similar la pompele de combustibil de înaltă presiune de tip distribuție).

Există diferențe între aceste supape și unele foarte grave. Să începem cu supape pentru pompe multisecțiuni. Acestea sunt instalate pe pereții frontali ai carcaselor pompelor și sunt conectate la canalele de alimentare de la care combustibilul merge la secțiunile de refulare. Astfel de supape pot fi considerate cele mai simple, deoarece. sunt formate dintr-un corp și un element de blocare cu arc (bilă sau disc). Cu toate acestea, ele sunt împărțite în subtipuri:

Supapă cu șurub. După cum ați putea ghici din nume, supapa este realizată sub forma unui șurub cu o „umplutură” cu arc. De regulă, pe pereții unui astfel de șurub există mai mult de două găuri pentru îndepărtarea combustibilului. Supapa în sine este înșurubată în carcasa pompei, iar linia de retur este conectată la niplu;
Supapă de unire. Ca un șurub, este înșurubat în carcasa pompei, totuși, linia de retur este atașată la filetul exterior.

Principiul de funcționare a supapelor de bypass pentru pompele multisecțiuni este destul de simplu. Dacă presiunea din conducta de alimentare cu combustibil nu este foarte mare, discul sau bila închide supapa cu forța arcului. În acest caz, combustibilul intră în secțiunile de injecție. Când presiunea din sistem crește și se stabilesc condiții în care funcționarea secțiunilor de refulare poate fi dificilă, supapa se deschide – presiunea apasă arcul și excesul de combustibil curge înapoi în rezervorul de combustibil prin conducta de retur. De îndată ce presiunea scade sub valoarea de prag, supapa se închide din nou. Observăm imediat că acest dispozitiv are mai multe șanse să elibereze presiunea decât să elimine aerul din sistemul de combustibil – această sarcină este îndeplinită de supapa cu jet situată pe filtrul fin.

Supapele care sunt aproape asemănătoare cu cele anterioare pot fi instalate în pompele de injecție de distribuție. Sunt montate în spatele pompei de amorsare a combustibilului. Opțiuni de execuție: șurub sau fiting. Mai interesante și ceva mai complexe sunt supapele de reglare în sistemele cu pompe de distribuție de înaltă presiune. Acestea combină un jet responsabil cu scurgerea combustibilului și o supapă de bypass. Jetul drenează constant combustibilul în conducta de retur, asigurând astfel circulația acestuia. În unele modele de supape de reglare, jetul nu este un element extern, ci este încorporat în dispozitivul însuși. În același timp, designul nu este foarte complicat – pur și simplu are o gaură cu diametru mic care se deschide în linia de retur. Deschiderea principală a supapei se deschide numai atunci când există o creștere puternică a presiunii. Supapa de reglare este de obicei implementată sub forma unui șurub înșurubat în carcasa pompei de injecție și conectat la conducta de retur prin intermediul unui niplu.
Principalele defecțiuni
Defecțiunile supapei de limitare a presiunii pot fi uneori ușor confundate cu defecțiunile pompei de combustibil și ale sistemului de aprindere. De fapt, se dovedește că problemele legate de pornirea unui motor diesel pot fi asociate cu acest mic dispozitiv. În marea majoritate a cazurilor, defecțiunea este asociată cu îmbătrânirea materialului arcului – supapa încetează să funcționeze la momentul potrivit sau chiar se „lipește” în poziția deschisă sau închisă. Înfundarea supapelor este, de asemenea, o problemă destul de comună. Iată ce poate observa un pasionat de mașini:

Pornire dificilă și lipsă de presiune scăzută. Adesea, motorul poate fi pornit după derularea demarorului timp de o jumătate de minut sau un minut. Acest lucru vă permite să rezolvați problema „aerisării” rezultată a sistemului de combustibil;
Variația turației de ralanti sau instabilitatea motorului la turația minimă. Problema constă în indicatoarele de presiune instabile din sistemul de alimentare cu combustibil.

Nu merită să ignorați defecțiunea supapei de bypass. Faptul este că acest lucru poate provoca nu numai pornirea dificilă și funcționarea instabilă a motorului, ci chiar uzura accelerată a filtrelor și a termostatului. În cele mai multe cazuri, este ușor să vă asigurați că supapa funcționează defectuos – asigurați-vă că sistemul este etanș și apoi măsurați presiunea. Presiunea nu trebuie să fie scăzută. Dacă nu ați putut diagnostica cu exactitate defecțiunea elementului menționat al sistemului de combustibil, atunci este mai bine să încredințați această lucrare unui specialist în unități diesel sau să continuați imediat să înlocuiți supapa veche cu una nouă. Amintiți-vă că supapa de bypass se poate înfunda pur și simplu în timp. Motorina de calitate scăzută poate dezactiva rapid nu numai pompele, ci și un dispozitiv atât de simplu, care în mod normal ar trebui să se defecteze din cauza îmbătrânirii puternice a metalului arcului. De regulă, parafinele se acumulează la locul instalării sale, care împiedică depresurizarea în sistem.

Alegerea unei noi supape de bypass pentru pompa de injectie
Găsirea supapei potrivite nu este atât de greu. În ciuda simplității acestui produs, nu este întotdeauna ieftin. Prețul va depinde în mare măsură de producător. Nu este recomandat să continuați să utilizați un vehicul cu o supapă de bypass defectă a pompei de injecție. Iată cum să-l găsiți în magazinele online și offline:

După codul piesei, dacă îl cunoașteți;
În funcție de vehicul și unitatea diesel;
Prin VIN.

Rețineți că atunci când căutați după parametrii mașinii, trebuie să specificați parametrii exacti ai unităților. Dacă faceți chiar și o mică greșeală, există riscul de a ridica o piesă de schimb care pur și simplu nu poate asigura funcționarea normală a pompei de combustibil. De asemenea, rețineți că unele produse sunt reglabile, dar trebuie făcute în conformitate cu instrucțiunile de întreținere și reparații ale vehiculului dumneavoastră. Și, în sfârșit, este important să acordați atenție producătorului. În mod ideal, ar trebui să cumpărați supapa originală, deoarece calitatea lucrării sale va fi garantată a fi ridicată. Piesele de la astfel de producători vor costa ceva mai ieftin decât cele originale:

Bosch (Germania);
Denso (Japonia);
Meat&Doria (Italia).

De fapt, acestea sunt toate aceleași originale, dar sub numele producătorilor. Dacă vi se par prea scumpe, atunci puteți risca și luați omologi de calitate inferioară, dar mult mai ieftine de la producătorii chinezi și turci, precum și de la ambalatori europeni. Aici merită evidențiate ATY (Turcia), SAT (China) și TQParts (Ucraina). Amintiți-vă că calitatea analogilor ieftini poate varia de la extrem de slabă la satisfăcătoare. Dacă sunteți interesat de o soluție de reparație fiabilă și durabilă, atunci ar trebui să alegeți produse de la furnizori până la transportoarele de automobile.
Concluzie
Supapa de reducere a presiunii pompei de injecție este una dintre mai multe supape din sistemele de combustibil diesel, care este responsabilă pentru funcționarea normală a întregii unități de putere. Dacă eșuează, șoferul se confruntă imediat cu mai multe probleme, din cauza cărora funcționarea vehiculului va fi foarte dificilă. În ciuda dispozitivului destul de simplu, astfel de supape nu eșuează foarte rar. Adesea, problema poate fi diagnosticată chiar de șofer, dar vă recomandăm să solicitați ajutor calificat de la un specialist în sisteme diesel. Dacă problemele sunt legate în mod specific de supapa de reducere a presiunii, atunci nu va fi nevoie să aloci un buget serios pentru achiziționarea și instalarea pieselor de schimb